La immersió digital de l'Arquebisbat


L'Octubre de l'any 2012 va suposar un abans i un després en el que fa la comunicació de l'Arquebisbat de Barcelona, l'entrada de Ramon Ollé com a nou delegat dels mitjans de comunicació social va suposar començar des de zero un nou projecte per tal de modernitzar tots els aspectes de la comunicació de l'arquebisbat, el Full Dominical, la pàgina web, el portal Catalunya Cristiana i Ràdio Estel.
La fase de canvis està previst que duri aproximadament un any, i els primers canvis s'han dut a terme al Full Dominical i a la pàgina web, però l'objectiu que es proposa en tot aquest canvi el tenen clar:

"Crear una nova imatge, més moderna, més actual, més propera als joves, fer un canvi total"

Abans de l'octubre del 2012, la pàgina web de l'Arquebisbat de Barcelona tenia aproximadament unes 400 visites diàries i es publicava una notícia diària. Amb els nous canvis de disseny a la web, amb l'objectiu que sigui més clara, més neta, amb una imatge més moderna, l'objectiu és arribar a les 5.000 visites diàries. Per ara, aquesta modernitat s'està intentant aconseguir mitjançant la creació de nous banners més senzills i moderns per a les paraules del Cardenal, i la introducció de l'skyline de Barcelona com a capçalera de la web, a més de la publicació d'unes 10 notícies diàries.

Font: Web Arquebisbat de Barcelona

L'Arquebisbat de Barcelona té calculat que actualment, els seus usuaris de la pàgina web és generalment creient i fidel a l'església, i aquest és un dels aspectes que volen canviar. El públic fidelitzat ja el tenen guanyat, i amb aquests ja hi compten encara que canviïn la pàgina web, però en canvi, l'objectiu és anar a buscar la gent més escèptica o que no hi creu tant, i és que estan convençuts que les notícies religioses interessen, com ho demostra el fet que La Vanguardia Digital va rebre més visites que mai durant el conclave. A l'Arquebisbat, per aconseguir captar aquest públic més escèptic, el departament de comunicació busca publicar notícies alternatives, com per exemple la història de Santa Eulàlia, una de les patrones de la ciutat.

Una altra secció de la web que veurem aviat, i que va en la mateixa direcció són el que ells anomenen "les preguntes", com per exemple "Et cases?", que serà un espai on els usuaris explicaran el que necessitin de l'Arquebisbat per poder casar-se, i aquests resoldran els dubtes. És una forma de rebre el feedback dels usuaris, un fet imprescindible en qualsevol pàgina web, i que l'Arquebisbat no es vol quedar enrere. En els últims temps, gràcies als canvis en la comunicació, aquest retorn dels usuaris ha augmentat, sobretot en forma de emails i de trucades.

De fet, una de les coses que també s'estan plantejant canviar és el nom. Convençuts que ningú busca a la xarxa el terme "Arquebisbat de Barcelona" per informar-se, s'estan plantejant canviar-ho per "Església de Barcelona".

A més, amb aquest objectiu de "crear una nova imatge, més moderna, més actual, més propera als joves, fer un canvi total", la web de l'Arquebisbat de Barcelona disposa d'enllaços amb el seu propi twitter, que serveix per enllaçar les notícies de la web, i també per fer el "minut a minut" d'actes molt concret, amb el twitter de l'Arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, amb la secció de la web que s'anomena "Paraules del Cardenal", amb un canal de Youtube, i amb el facebook i el google+ de la institució.

Font: Web Arquebisbat de Barcelona


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada